joi, 18 noiembrie 2010

Ţara mincinoşilor

Alături de toată suflarea moldovenească, am aşteptat şi eu cu nerăbdare şi înfrigurare BOP-ul IPP-ului. Evident că, cea mai aşteptată cifră se referea la ratingul comuniştilor. Mai ales că, în societate se instaurase deja o stare de nervozitate alimentată şi de agresivitatea comuniştilor. Spre bucuria tuturor, balonul roşu s-a adeverit a fi de săpun. Deşi, nu e relevant pentru rezultatul electoral, scorul acumulat de comunişti ca pondere națională de doar 26% este foarte grăitor. Anume acest scor ne dă speranţa că timpul lor a trecut ireversibil. Nici de această dată nu am scăpat de şocuri emoţionale. Pentru mine, de exemplu, acest şoc la constituit ratingul AMN-ului. Nici în cele mai pesimiste vise nu m-am gândit că, situaţia lor e atât de proastă. Mai ales acum când e nevoie disperată şi de ei.
În ceea ce priveşte însăşi sondajul, am observat că autorii au avut inspiraţia să nu calce de două ori pe aceeaşi greblă şi au venit cu comentarii şi explicaţii foarte utile şi pertinente. De asemenea, m-a surprins plăcut şi oferirea celor trei scenarii de repartizare a mandatelor. Bravo băieţi. Aştept cu nerăbdare ziua când vom avea măcar patru sondaje similare pe an.
Să nu credeţi că am uitat despre cireaşa de pe tort. Mă refer, evident, la faimoasele 58% din respondenţi, care au declarat că au votat la referendumul din 5 august şi la enigmaticii 3% care n-au reuşit să-şi dea seama dacă au fost sau nu.
Trebuie să recunoaştem cu toţii, că acest sondaj este unul istoric. Eu cred că am avut de a face cu mâna lui Dumnezeu, iar autorii sondajului merită câte o distincţie de stat. Este prima dată în istorie, când printr-o metodă ştiinţifică a fost demonstrat că, un popor e mincinos.
Acum avem tot dreptul să purtăm oficial titlul nu doar de cea mai săracă ţară a Europei, dar şi cel de Ţară a mincinoşilor.
Toate problemele noastre se trag din minciună. Nu poţi trăi în minciună şi să pretinzi la prosperitate şi respect. Această ţară nu are nicio perspectivă atâta timp cât nu se va lăsa de minciună,ca de satană. Chiar şi imperiul răului, URSS-ul, s-a prăbuşit imediat ce popoarele ocupate au refuzat să mai accepte minciuna.
Avem o şansă istorică, ca să ne dezicem, cu adevărat, de minciună. Putem face şi chiar suntem obligaţi să o facem pe 28 noiembrie.
Aşa să ne ajute Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizualizări: