luni, 20 iunie 2011

Nesimţirea, rusească, n-are limite

Azi, am citit o ştire despre organizarea de către Ambasada Rusiei din Chişinău a unor manifestări legate de aniversarea a 70 de ani de la aşa numitul război pentru apărarea „patriei”. Prin organizarea acestor manifestări ruşii ne dau de înţeles că pentru ei, noi rămânem în continuare o republică sovietică care este tratată drept un teritoriu, care neformal, în continuare, face parte din acea „patrie”. Prin aceste manifestări, ei de fapt de dau de înţeles că nu recunosc independenţa noastră şi consideră declararea acesteia drept un fapt ilegal şi reprobabil. Prin aceste manifestări, ei ne cer să declarăm ziua de 28 iunie 1940 drept zi de sărbătoare, fiindcă anume evenimentele acelei zile au făcut posibil ca acest teritoriu să ajungă parte a „patriei”, iar ziua de 22 iunie, zi de doliu. Prin aceste manifestări, ei vor să arate că urss-ul n-a murit. Prin aceste manifestări, ei ne spun să ne dezicem de toți deportații şi persecutaţii noştri politici, fiindcă aceasta a fost făcut pentru apărarea „patriei”. Prin aceste manifestări, ei vor să inoculeze ideea că, hotarul Rusiei, în continuare trece pe Prut. Prin aceste manifestări, ei ne cer să ne dezicem de actul de Unire cu România din 1918 şi să declarăm 22 iunie 1940 drept a doua ocupaţie românească. Prin aceste manifestaţii, ei ne sugerează să ne dezicem de trecutul nostru românesc şi să adoptăm pe cel sovietic drept unicul autentic şi firesc, altfel, deşi am fost incluşi în componenţa „patriei” tot fascişti vom rămâne. Aşi dori să le amintesc „partenerilor noştri strategici”, că soldaţii care primii au străpuns hotarul nedrept de pe Prut au fost taţii şi buneii noştri. Întrebarea mea este de cine am apărat „noi” acea „patrie”? Şi mai am o curiozitate, dacă şi la Berlin vor avea loc manifestări similare?
După ce Medvedev l-a botezat pe Preşedintele nostru interimar Marian Ilici, nu-mi fac nicio iluzie în privinţa comportamentului şi a atitudinii autorităţilor noastre. Din câte îmi amintesc, ruşii nu şi-au permis să-l umilească în halul acesta pe Mihai Ghimpu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizualizări: