joi, 19 august 2010

Nu fi carne de tun, gândeşte cu capul şi votează cu picioarele II

Am ajuns aproape de jumătatea campaniei pentru referendum. După cum am menţionat şi în prima intervenţie, pe acest subiect, nimeni din "părinţii" acestui referendum nu au avut nicio intenţie de a se implica in această campanie, asigurând succesul acesteia prin micşorarea pragului de validare a referendumului.
Din păcate, ca în cele mai bune tradiţii sovietice, CEC a contribuit din plin la atrofierea oricărui interes faţă de acest eveniment, prin încorsetarea dezbaterilor publice cu regulile aplicate campaniilor electorale. Nu mai e niciun secret pentru nimeni că la aceste "dezbateri" se înghesuie doar partiduţele anonime, care nu au nicio şansă să se facă cunoscute în alt mod.

Dar, să revenim la subiect.
Prin tot comportamentul lor, iniţiatorii referendumului ne arată că acesta e o ţintă falsă şi nimic mai mult. Ne arată că acest referendum nu este alt ceva decât un pretext. Motivul adevărat al schimbării modalităţii de alegere a preşedintelui, constă în faptul că liderii alianţei nu mai sunt siguri că după alegeri vor reuşi să se înţeleagă, între ei, cu privire la această funcţie şi nu "dificultatea" de alegere conform procedurii actuale. Am menţionat deja, că acest proiect se bazează pe ignoranţa şi incultura politică a cetăţenilor, iar folosirea acestei caracteristici, ruşinoase, a societăţii noastre, în scopuri politicianiste, este poate cel mai mare motiv de a boicota acest referendum, fiindcă avem de a face, de fapt, cu o escrocherie.
Dar, să luăm lucrurile pe rând.
Am vorbit de lipsa de implicare. Iar elementul financiar dovedeşte acest lucru cel mai elocvent şi anume faptul că nimeni din AIE nu a investit bani în cadrul acestei campanii.
PLD-ul a cheltuit ceva bani, iar de câteva zile s-a manifestat şi PD-ul, dar întrebarea este pentru ce? Cu siguranţă că nu petnru promovarea referendumului, ci a primei părţi a campaniei prezidenţiale din acest an. Am spus, mai devreme, că avem de a face cu o escrocherie şi iată că avem şi dovada. PANOURILE PUBLICITARE.
PLD-ul a construit foarte ingenios mesajul de pe panouri. Structura mesajului, prin modalitatea plasării textului şi a simbolicii ne sugerează adevăratul mesaj subliminal "Votează PREŞEDINTE PLD". Faptul că există şi cuvântul referendum nu e alt ceva decât o faţadă pentru a menţine nişte aparenţe.
Dacă PLD-ul încearcă să-şi camufleze adevăratul mesaj şi vorbeşte despre un viitor candidat din partea partidului, în cazul PD-ului lucrurile sunt spuse pe şleau şi fără menajamente. În cajul lor, mesajul subliminal este extrem de direct şi personificat, "Marian Lupu trebuie să fie ales de popor". Acest fapt vorbeşte despre disperarea lui Lupu şi despre faptul că, el nu este atât de sigur că va putea câştiga cursa prezidenţială fără acest "doping" combinat cu un start fals. Chiar dacă această campanie publicitară s-ar referi exclusiv la promovarea referendumului şi a uneia din opţiuni, faptul că acesta se promovează sub sigle de partid tot o dovadă de escrocherie este, fiindcă în cadrul unei astfel de campanii se confruntă diferite idei din cadrul societăţii şi nu o confruntare dintre partide. Iar în cazul nostru, putem constata cu regret, că societatea civilă este exclusă cu desăvârşire, deşi ar trebui să fie actorul principal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizualizări: